Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dbamy o zdrowie

Zgodnie z decyzją Sanepidu dzieci  z grupy I są na kwarantannie od 27.10. 2020r. do 05.11. 2020r. Przechodzą na wariant nauki zdalnej. Zachęcamy do korzystania z materiałów edukacyjnych przygotowanych na czas nauki zdalnej. Zapraszamy na podsumowanie pracy w grupie I - kliknij tutaj.

Pozdrawiam wszystkie Dzieciaczki i Rodziców. Mam nadzieję, że już niedługo się spotkamy cali i zdrowi - Paulina Skrzypiec.


Gdzie położyć misia? (5.11.2020r.)

1. Słuchanie wiersza M. Terlikowskiej Przyjaciel

Jak miło misia wziąć do ręki !

Jest taki miły, taki ciepły.

Miś lubi wszystko, co i wy:

śmieszne mruczanki, bajki, gry.

A z kim wieczorem zasypiacie?

Z misiem, bo to wasz przyjaciel !

 

Rozmowa na temat wiersza.

- Dlaczego dzieci lubią misie?

- Czy zasypiacie z misiem ?

2. Zabawa Jak jest zbudowany miś ?

R. trzyma w ręku misia. Mówi początek zdania. Pokazuje jednocześnie tę część misia, o której mówi. Dzieci określają, ile części ma maskotka.

Miś ma łapy - ... (cztery)

Miś ma oczka - ...(dwa)

Miś ma brzuszek - ...(jeden)

Miś ma buzię - ...(jedną)

Miś ma uszka - ...(dwa)

3.Części ciała po angielsku.

Części ciała po angielsku

4. Zabawa z misiem.

Dziecko siada na dywanie. R. podaje dziecku misia i mówi, gdzie względem siebie dziecko ma go położyć, np.:

Połóż misia przed sobą. Połóż misia na kolanach. Połóż misia za sobą. Połóż misia przede  mną (przed rodzicem).

Połóż misia  w środku koła (np. zrobionego ze sznurka). Połóż misia za kołem itp.

5. Powiedz, gdzie siedzi miś ?  
Tablica demonstracyjna nr 19

zabawa ruchowa

Spróbuj ułożyć duże puzzle

6. Posłuchaj i zatańcz do piosenki "Hulajnoga" ( A już jutro .....wskakuj na swoją hulajnogę lub rowerek i baw się doskonale na dworze ! :))

Piosenka "Hulajnoga"

Jeśli macie jeszcze siły, spróbujcie uzupełnić wybraną przez Was kartę pracy.

Zabawy Stasia i Zosi

Do zobaczenia w przedszkolu :))


Czyste ręce mam, bo je myję sam (4.11.2020r.)

1. Zabawa ruchowa "Numer alarmowy"

Dzieci powtarzają numer alarmowy 112, a następnie dodają do niego ruchy: jeden krok w bok, jeden krok do przodu, dwa podskoki w miejscu. Dzieci powtarzają kilka razy sekwencję ruchów, jednocześnie mówiąc rymowankę: Każdy z nas ten numer zna: jeden, jeden, dwa.

2. Masażyk relaksacyjny

Dziecko z rodzicem lub rodzeństwem  dobierają się w pary. Siadają jedno przed drugim.

Dziecko lub Rodzic:

Świeci słonko, świeci                    rysuje słonko na plecach partnera,                                       

a chmurka się skrada,                  rysuje małą chmurkę,

zasłoniła słonko,                           rysuje dużą chmurę,

deszczyk będzie padać.               uderza palcami, naśladując padający deszcz.

3.Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Dbajmy o zdrowie.

Mama tata, babcia, wujek...

Każdy zgodnie ci to powie:

czy to zima, czy też lato,

zawsze trzeba dbać o zdrowie!

Jeść warzywa i owoce,

o higienę także dbać!

Często się gimnastykować,

bo niezdrowo w miejscu stać!

I ubrania też są ważne:

źle się przegrzać, zmarznąć źle!

Zimą nośmy rękawiczki,

ale latem to już nie!

Nikt z nas nie lubi chorować,

więc nie dajmy się chorobie!

Ruch, higiena, sen potrzebny!

I to właśnie da nam zdrowie!

Rozmowa na temat wiersza.

- W jaki sposób należy dbać o zdrowie?

- Dlaczego i kiedy należy nosić rękawiczki?

- Co powinniśmy jeść, żeby być zdrowym?

- Na czym polega dbanie o higienę?

4. Propozycje zabaw:

Połącz w pary

Zaprojektuj strój piłkarza

Aktywność fizyczna - film edukacyjny

Podziel równo- gry i zabawy z Rybką Mini Mini

Policzcie figury geometryczne

Sprawdź swoja pamięć - żółwik Sammy

5. Zabawy rytmiczne przygotowane przez Panią Kasię:

Przygotujcie papierowy kubeczek i małą apaszkę - zaczynamy!


Co służy do mycia? (3.11.2020r.)

1. R. układa na stoliku : mydło, ręcznik, szampon, grzebień, krem do twarzy, pastę do zębów...Dzieci nazywają  przedmioty. Mówią do czego służą. Następnie dziecko wraz z rodzicem mówi rymowankę:  

Chodzi sobie sroczka po trawce zielonej,

bystrym okiem zerka, co jest rozłożone.

Hop, hop (dzieci podskakują), skik, skik (klaszczą w ręce)

Co nam sroczka schowa (wykonują obrót)

w mig (przysiad i dziecko zakrywa oczy rączkami , a rodzic zabiera jedną rzecz)

Jeśli dziecko odgadnie, co zginęło zostaje sroczką i to ono tym razem chowa jakiś przedmiot (przed rodzicem, rodzeństwem)

2.Wskaż 5 różnic na obrazkach

3. Rozwiązywanie zagadek:                                      

Biała lub kolorowa.                                        

Kto na szczoteczkę ją wyciśnie

i umyje nią zęby,

tego uśmiech rozbłyśnie. (pasta do zębów)

Jest inny dla taty, inny dla ciebie

i inny dla mamy,

bez niego chodzilibyście nieuczesani. (grzebień)

Ma ładny zapach

i piany daje niemało,

myjesz nim ręce

i całe ciało (mydło)

Po umyciu buzi, ciała

smarujesz nim skórę,

by nie wysychała. (krem)

Wisi w łazience,

wycierasz w niego

nie tylko ręce.(ręcznik)

4.Odcinek serialu animowanego "Agatka" - odc. "Agatka i mydło"

5.Jak dbamy o zęby ?- Umieść prawidłowe obrazki na ząbku

6.Eksperyment- "Dlaczego mydło myje?

7.Posłuchaj piosenki- "Mydło lubi zabawę"

8.Poczytaj mi mamo_"Łapson i mycie rak"

Materiał z języka angielskiego:

Zabawa utrwalająca kolory z języka angielskiego


Dbamy o zdrowie (2.11.2020r.)

Kiedy mamy katar ?

1. Rozmowa na temat chusteczek higienicznych.

- Czym są? Do  czego służą?

- Dlaczego są miłe i delikatne w dotyku?

- Dlaczego powinniśmy wycierać nos chusteczką jednorazową ?

- Czy wszyscy tak robią ?

- Czego nie wolno robić mając katar ?

Dzieci dostają po jednej chusteczce higienicznej. Dotykają nią wymienionych przez rodzica części twarzy ( czoła, brody, policzków, nosa, oczu, brwi, ust).

2.  Słuchanie wiersza.

Złapał katar Katarzynę

i nas także dopaść może.

Trzeba sprytnie go unikać,

bo z katarem żyć niedobrze.

A psik! A psik! - nos czerwony.

A psik ! A psik! - głowa boli,

A psik ! A psik! - precz z katarem,

zmykaj od nas jak najdalej.

Złapał katar Katarzynę,

a my złapać się nie damy,

niech sam sobie kicha, prycha,

my ważniejsze sprawy mamy.

Rozmowa na temat wiersza.

- Kiedy mówimy, że mamy katar ?

- Kiedy możemy mieć katar?

- Jaki odgłos wydajemy, gdy kręci nas w nosie i kichamy?

- Co zrobić, żeby nie dopadł nas katar ?

 Zadanie na spostrzegawczość - "Co nie pasuje?"

memory - "Sprawdź swoją pamięć"

Zagraj w grę z Rybką Mini Mini - "Podwodny quiz""

Rysuj po śladzie i policz koła

wieczorynka "Katar" - Gang Słodziaków


Rozmarzone kalosze (30.10)

Praca plastyczna

• Malowanie na kartce kropel deszczu palcem maczanym w niebieskiej farbie.
(Kartki papieru, niebieska farba).

• Jaki to bucik?

tablica str.18
− Nazwijcie buty, które są na obrazkach.
− Które buty nosimy latem, gdy jest ciepło? Które buty nosimy zimą, gdy jest zimno i pada deszcz?
− Pokażcie buty, które nosimy, gdy pada deszcz. Jak nazywają się te buty? Czym różnią się od innych butów?
− Podzielmy rytmicznie (z klaskaniem na sylaby) nazwę kalosze.

Nauka wiązania bucików

R.wycina z tektury buciki, dziecko może je pokolorować lub ozdobić w dowolny sposób. Następnie dziecko  przeplata sznurówkę i uczy się  zawiązywać sznurowadła (do tej czynności powracamy wielokrotnie)

buciki do przeplatania
• Słuchanie opowiadania Grzegorza Kasdepke Rozmarzone kalosze (z książki Kacper z szuflady).
– Opowiesz mi bajkę? – prosi wieczorem Kacper.
– O czym? – siadam na łóżku.
– O mnie – szepce Kacper. – I, na przykład, o moich kaloszach.
– Dlaczego właśnie o kaloszach? – pytam zdziwiony.
– Żeby było trudniej – wyjaśnia Kacper.
A potem zamyka oczy, poprawia kołdrę i cały zamienia się w słuch.
– Pewien chłopczyk o imieniu Kacper – zaczynam opowieść – miał kalosze, które bardzo, ale to
bardzo chciały być butami do biegania.
– Nie rozśmieszajcie nas! – śmiały się buciki. – Kalosze są od człapania po kałużach. No ale
kalosze chciały biegać. Ilekroć padał deszcz, wędrowały wraz ze swym kilkuletnim właścicielem do
przedszkola, by tam – wciśnięte w kąt szatni – marzyć całymi godzinami o sportowych wyścigach.
Nikt jednak tych marzeń nie traktował poważnie.
– A taplać się w błocie to nie łaska? – szydziły kolorowe adidasy.
– Albo łazić po przegniłych liściach? – prychały dziewczęce pantofelki.
Tenisówki zaś chichotały tak głośno, że później przez godzinę nie były w stanie rozplątać sznurówek.
No bo rzeczywiście – widział ktoś śmieszniejsze kalosze?
Któregoś dnia dzieci z przedszkola wybrały się na spacer. Wszystkie buciki: adidasy, tenisówki,
pantofelki – podskakiwały radośnie. Tylko kalosze wlokły się ponuro na końcu.
– No i dlaczego nie biegacie? – rechotały adidasy.
– Co, sił zabrakło? – szydziły pantofelki.
A tenisówki, raz lewa, raz prawa, pokazywały kaloszom język. Nagle zaczął padać deszcz.
– Uciekamy do przedszkola! – krzyknęły panie przedszkolanki.
I wszystkie dzieci, na łeb, na szyję, zaczęły biec w stronę przedszkola.
– Ach, jakie błocko! – jęczały pantofelki.
– Co za kałuże! – biadoliły adidasy.
– Zmokniemy – trzęsły się tenisówki.
Jedynie kalosze biegły śmiało naprzód – przez błoto, przez kałuże, przez rwące po ulicy strumyki;
jeszcze pięćdziesiąt metrów, jeszcze tylko dziesięć, jeszcze pięć i…
– Wygrałem! – krzyknął Kacper. – Pierwszy!
– No, no… – zmoknięte pantofelki nie wiedziały, co powiedzieć. A tenisówki tylko żałośnie pochlipywały.
– No widzicie? – cieszył się Kacper. – Widzicie, jakie mam buty do biegania?!
– To nie są zwyczajne buty do biegania – burknęło któreś dziecko.
– Pewnie, że nie zwyczajne – obruszył się Kacper. – Przecież zwyczajne nie nadają się do biegania
po deszczu!
Zapadła cisza.
– I co dalej? – szepce rozespany Kacper.
– Kalosze były bardzo szczęśliwe i wszyscy chcieli się z nimi kolegować – głaszczę mego synka
po głowie.
– Ze mną też? – upewnia się Kacper.
– Z tobą przede wszystkim.
– Super – szepce Kacper. – Jeżeli będziesz miał kiedyś kłopoty z kolegami, to pożyczę ci moje
kalosze.
– Wiem synku. Dobranoc.
• Rozmowa na temat opowiadania.
− Komu autor opowiadał bajkę?
− O czym była bajka?
− O czym rozmawiały kalosze? Czy spełniło się ich marzenie?
− Czy Kacprowi podobała się bajka? Dlaczego?

Obejrzyj filmik "Dlaczego można wchodzić w kaloszach do wody?"

ABC wszystko wie

MIŁEGO WEEKENDU


Pada deszcz (29.10.2020r.)

Zabawy kolorami – ćwiczenia badawcze.
(Sześć słoików, farba żółta, czerwona, niebieska).
R. przygotowuje sześć słoiczków. W pierwszych trzech przygotowuje rozpuszczone w wodzie farby: żółtą, czerwoną, niebieską.
− Do pierwszego pustego słoiczka wlewa trochę rozpuszczonej w wodzie farby żółtej i chce wlać trochę farby niebieskiej. Pyta dzieci, czy wiedzą, jaki kolor powstanie ze zmieszania tych dwóch barw. Po uzyskaniu odpowiedzi wlewa farbę niebieską. Dzieci nazywają kolor powstały ze zmieszania tych dwóch barw i porównują ze swoimi propozycjami.
− Analogicznie, do żółtej farby R. wlewa trochę czerwonej. Dzieci próbują określić, jaki kolor powstanie. Potem, po wlaniu farby, weryfikują swoje założenia.

- Analogicznie, do czerwonej farby R. wlewa trochę niebieskiej. Dzieci próbują określić, jaki kolor powstanie. Potem, po wlaniu farby, weryfikują swoje założenia. (Roztwory nie mogą być zbyt stężone!).

Słuchanie wiersza Słota.
Pada gęsty
kapuśniaczek,
szare niebo
ciągle płacze,
siąpi nudno,
mży…
Kapu, kapu,
kapią z nieba,
kapią z rynny,
kapią z drzewa
kropelki,
jak łzy…
Mokną dróżki
mokną krzaki,
mokną pieski
mokną ptaki,
szary kot
i my...
chlapu, chlapu,
błoto chlapie,
po kałużach
jesień człapie
Otulona
w mgły...
 Rozmowa na temat wiersza.
− Co robi deszcz?
− Jaki odgłos wydaje padający deszcz?
− Co robi jesień?
− Co nosimy, gdy pada deszcz? Jak chronimy się przed nim?
− Jaki odgłos wydają kałuże, po których chodzi jesień?

 Powtarzanie rymowanki za R.
Chodzi jesień: chlapu, chlap,
deszczyk pada: kapu, kap.
Wietrzyk wieje: wiu, wiu, wiu,
liść szeleści: szu, szu, szu.

Zabawa Dołóż – odłóż.
(Kartoniki z krążkami, papierowe krople)
Dzieci dostają od R. wycięte z papieru  kropelki (np.4 lub więcej :)).   Następnie R. rozdaje kartoniki z narysowanymi na nich krążkami ( np.od jednego do czterech). Dzieci kolejno liczą krążki na kartonikach, podają ich liczbę i pokazują ją na palcach. Potem biorą tyle swoich kropelek, ile było krążków i układają je przed sobą. Gdy wykonają zadanie losują kolejny kartonik. Dzieci liczą krążki na nowych kartonikach. Porównują ich liczbę z liczbą leżących przed nimi kropel. Dokładają lub odkładają kropelki tak, aby ich liczba odpowiadała liczbie krążków na nowych kartonikach.

Posłuchaj piosenki o kropelkach deszczu

Animacja- "Skarby jesieni"

Jesienne zbiory- karty pracy ( trudniejszy poziom :))

Rysunkowe ślady- deszczyk


Jesienna szaruga (28.10. 2020r.)

filmik edukacyjny dla dzieci z zagadkami-"Jesień"

Zabawa Model
 Dziecko (rodzeństwo) lub rodzic wciela się w rolę modela. Model stoi na podwyższeniu, a inni go oglądają. Potem odwracają się i zamykają oczy. R. pomaga modelowi w zmianie jego wyglądu, np. podwija mu rękawy koszulki, rozwiązuje sznurowadła, ściąga sweterek… Na znak R. dziecko odwraca się. Przygląda się modelowi i określa zmiany w jego wyglądzie. Zabawę  powtarzamy parę razy.

Jesienny deszcz – malowanie farbami akwarelowymi.
Kartki, spryskiwacz, farby akwarelowe (rozwodnione), pędzle.
Dzieci gniotą kartki, formują z nich kule. Następnie rozkładają kartki i spryskują je wodą ze spryskiwacza. Farbami akwarelowymi malują padający deszcz. Oglądają efekt rozpływania się farby.

Posłuchajcie deszczowej piosenki

Piosenka "Deszczyk pada"

Rysuj wiewiórkę po śladzie

Quiz interaktywny-"nad","pod"

Zabawa interaktywna -"lewa", "prawa"

Sprawdź swoją pamięć - "Wesołe zwierzaki"

Policz elementy i pokoloruj kółka